2015. október 5., hétfő

A válasz mindig a kérdéstől függ

Minden gondolkodás kezdeténél a kérdések állnak. Mit érek? Szabad vagyok? Mire építhetek? Hatalom, hit, értelem? Hol van Isten? Megtapasztalhatom őt? Miért vagyok felelős? Mi érlel engem? Mi vigasztal? Mi vár a halál után? Ezekre a kérdésekre ad választ Anselm Grün A válaszok könyve című kiadványában, amelynek témája a boldogságkeresés, a helyes út és a belső béke felfedezése a Jóistenre történő hagyatkozás által.

A szerző ezekkel a gondolatokkal biztatja az olvasót: „A válaszok, amelyeket ennek a könyvnek kérdéseire adok, késztessék önt, kedves Olvasó, arra, hogy elgondolkodik, és önmaga kutat válaszok után, amelyeket önmagának adna saját legmélyebb kérdéseire. Bízzon a kérdésekben, amelyek felmerülnek önben. Próbáljon meg a könyvben felvetett kérdések alapján önmagának válaszolni, azzal a bizalommal, ahogy a Szentlélek működik önben, és megadja önnek, ami csillapíthatja saját felvetéseit és kétségeit.”

Anselm Grün úgy hiszi, vannak emberek, akik nem keresték a boldogságot, az mégis megtalálta őket. Úgy gondolja, ehhez szükség van egyfajta belső beállítottságra, nyitottságra és a hálára való beállítottságra. „Ha azt, ami kívülről ér engem, hálásan elfogadom, akkor gyakran rám fog találni a boldogság, még ha nem is kerestem vagy nem is hajszoltam. Ha hálára való beállítottságban élek, akkor vagyok képes egyáltalán a boldogságot, ami engem keres, észlelni, hálásan élvezni, és tudok belső elégedettségre lelni.”

A szerző által megadott kérdések és válaszok generálhatnak újabbakat is, amelyeket az olvasó e könyv elolvasása után lehet, hogy már saját maga is meg tud válaszolni.

Csuti-Mátyás Zsófia

•     •     •

Bővebb információt a kiadvány címére kattintva kaphat:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése